3 Ekim 2011 Pazartesi

YAZI DİZİSİ : CUMHURİYET ÇOCUKLARININ ORMANI BİR YAŞINDA - 5

OLDU BU İŞ!



Ertesi sabah ilk işim Ege Orman Vakfı’nı aramak oldu. Öğleden sonrası için Çok acil ve önemli randevuyu kopardıktan sonra Genel Müdür Sayın GENÇOL ile aramızda şöyle bir konuşma geçti :

  • Bakın ben kendi ormanımın açılışına o daveti gönderdikten beş dakika sonra yağmur gibi ileti yağmaya başladı. ACL ORMANI önerisine böylesine destek veren okuldaşlarım bu kişiler.
  • Ankara Cumhuriyet Liseliler Ormanı’nın açılışını hangi tarihte öngörüyorsunuz ? 
  • (Yavuz Oran Ormanı ile aynı tarihte; 23 Ekim’de, Çifte açılış ! Takvime baktıktan sonra) 46 gün sonra yani. Ama ortada daha bağış yok, bağışçı yok ! Kaç arkadaşınız var ?
  • 36.000 kadar mezun var, google’de ve özellikle facebook’da yaklaşık 6000 kişiyi bulan gruplar..
  • Genelde bu tür toplulukların % 10’u bağışta bulunur. Siz her arkadaşınızdan 10,-‘ar TL toplasanız 3.600,- TL eder ki, yaklaşık 850 -900 fidan ; Bir koru bile yapmaz yani Yavuz Bey !
  • Metin Bey, Cumhuriyet Lisesi ve Camiası çok farklı ve özeldir. Bu liseyi devletimiz, yabancı okullara ve kolejlere rakip olsun diye kurmuş. İsmine yaraşır bir kurum amaçlamışlar.
Bildiğiniz liseleri unutun. Sadece Fizik, kimya değil, Biyoloji laboratuvarımız bile vardı bizim.  Eterle uyuttuğumuz güvercinin karnını yarar, iç organlarını, kalbini görürdük. Havacılık,  izcilik gibi çok etkili aktivite kolları vardı okulun. Öğretim değil eğitim aldık. Hülya Avşar, Ayten Uncuoğlu, Zafer Çağlayan, Selçuk URAL gibi İnanamayacağınız kadar çok sayıda ünlü sanatçı ve siyaset adamı ünlü yetiştirmiştir bu okul. Bakın Osman Yağmurdereli, milletvekilleri Gönül Saray Mehmet Tomanbay benim sınıf arkadaşlarım. Elimizde müthiş bir güç, marka var. Bu işin zor tarafı organizasyon diyorsanız bendeniz hem biraz ötesi anlarım hem de seve seve yaparım. 23 Ekime kadar 1 değil 2 Orman kurarız biz aslında. Şimdiden ACL ORMANI’nın açılışı 23 Ekim diye ilan edebilirsek çok daha etkileyici olur. Bakın bendeniz bütün bunları öngördüm aslında. O levhayı asmak için bir orman yetiyor ama biz bir değil dört orman kuracağız, sonraki bağışlar ilk ormandan sonra gelebilir. . Bakınşu hesaba. Biz bir fidan 4 TL demeyeceğiz. En az 12 fidanlık, 48 liralık alt sınır ile başlayacağız. Her arkadaşım en az 48 TL verse (ki verir), üstelik taksit yaparsak çok daha fazlasını ödeyecek arkadaşlarım da çıkacaktır.Dün akşam kendimce şu çalışmaları yaptım. Siz 3500 kişi diyorsunuz. Bu hesaba göre, bence 1000 kişi bağış yapsa 12.000 fidan, 48.000,-TL eder Zaten şimdiden, telefonla e posta ile ulaştığım kimi arkadaşlarımdan 6-7’si 400 -1000 TL arası bağış taahhüdünde bulundular bile. Ben hem size hem de ACL camiasına kefilim.
 
 
Bu uzun açıklamaları sessizce dinleyen Metin Bey, bir süre yüzüme baktıktan sonra, içten bir tebessümle birlikte aynen şunları söyledi :
“Valla enerjinize ve heyecanınıza hayran olmamak mümkün değil. O kadar istekli, kararlı ve arkadaşlarınıza güven içerisindesiniz ki.. 23 Ekime kadar siz bir koru kurun, ben o koruya ACL ORMANI yazısını astıracağım. Arkası da gelecektir zaten. Hayırlı olsun diyelim o zaman..”

Görüşmemizin sonraki bölümü sadece bağış organizasyonunun ayrıntılarına ilişkin oldu. Örneğin, ACL ORMANI bağışçıları, ACL ORMANI ibaresi ile doğrudan vakıf hesabına ödeme yapacaklar, ödeme ve sertifika akışı sürecin her aşamasında sürekli – karşılıklı olarak teyit edilecek, plaket

Ankara Cumhuriyet Liseliler Derneği’ne verilecekti..

Üç gün içinde ikinci kez, ayaklarım yerden kesilmiş halde Vakfın kapısından çıkıyordum !

Aynı gün akşam eve gelir gelmez, önce bana ileti gönderen arkadaşlarıma, sonra da google’daki ACL ve ANKARA İZCİLERİ gruplarına arka arkaya şu iletileri gönderdim :

Kimden
YAVUZ ORAN
 
 
Kime
GÖNÜL SARAY
ANKARA 18 İZCİLERİ
ANKARA CUMHURİYET LİSESİ

Tarih
14 Eylül 2010 20:49

Konu :
DİKMEDİĞİMİZ FİDAN YEŞERMEYECEK, SULAMADIĞIMIZ ÇİÇEKLER KURUYACAK
 
 
(HAYRETLER İÇİNDEYİM) (15 Eylül2010)

Bu kadar ilgi, heyecan ve olumlu tepki beklemiyordum açıkçası. Harika dilek ve görüşlerinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim. Zorla ağlatacaksınız beni, gözlerim doldu. Sevgili Ayten de şöyle yazmış :
“Sevgili Yavuz, Sen bir harikasın,muhteşem bir iş yapmışsın. Gözlerimden akan yaşlardan ne yazdığımı bilememekteyim..Milyon kez seni kutluyorum, ne mutlu ki bana, arkadaşınım. Sevgiyle kucaklıyorum.
Ayten Kökpınar Erarslan”

İşte benim “Cumhuriyet”li arkadaşlarım !

Sevgili Gönül'e yanıtlarım şöyle :
 
 
  1. ANKARA CUMHURİYET LİSESİ ORMANI muhteşem bir fikir.
  2. Ege Orman Vakfı bir fidan için (dikim, bakım dahil) 4 TL alıyor.
  3.  Ege Orman Vakfı ile Görüştüm. 23 ekim 2010 Tarihi'nde ANKARA CUMHURİYET LİSESİ    (LİSELİLER) ORMANI'NIN tabelası asabilecekler..;
  4.  Gelelim 40,- 'ar TL meselesine : Kanımca, kesinlikle olmaz !


    Bu önerini hiçbir arkadaşım asla kabul etmez Gönül'cüğüm. Millet ayağa kalkar ! Bir Düşünsene : Bendeniz, şu garip halimle yememiş içmemiş, onca fidan diktirmişim. Aslında orman da değil koru benimkisi. Koskoca Cumhuriyet Ordusu adam başı 10 ağaçla yetinir mi ? 


    Göreceksin bak, en az yüz 80 - 100 fidan dikecektir herbir arkadaşımız. Hatta içlerinden "al benden de 1000 fidan ya da 5000 TL" diyenler de çıkacaktır.. Öğretmenlerimiz vaar, (okulda bir kampanya açarız) öğrenci kardeşlerimiz vaaarrr..
  5. Sonuç olarak, biz ACL mezunları kişi başı 75 fidan ile başlasak (75 x 4 TL=) 300,-TL 100 fidanolursa 400,-TL çok daha iyi olur, 4 taksit de yaptırırız, 200 kişiden, toplam 20.000 fidan !

    Muhteşem ötesi.

    Amaç vatana millete hizmet değil mi sonuçta, KESTİRİP AT BENCE,  (Horozlanan olursa utancından ödesin. O da olmadı "muhtemel ki bazı kafalar kesilecektir !")
  6. Yavuz Oran Ormanı'nın yanıbaşında yer var.
  7. Siz bu Ormanı yaptırın, ben kendi ormanımın adını KORU diye değiştireyim.
  8. Madem bu kadar ciddi ve yoğun bir ilgi var, oldu olacak KONUNUN UZMANLARI (Remide, Nilgün ve Gönül) akşam için bir organizasyon yapsın, Kordon'da rakı balık götürürken, ACL Ormanına da HEP BERABER kadeh kaldıralım.. derim.
  9.  Mezunlarımız, Derneğimiz, Öğretmenlerimiz..
 
 
Haydi arkadaşlar bir el atın bakalım. Kişi başı kaçar fidan dikileceğini belirleyin önce..
OLDU BU İŞ !

Sevgilerimle,
YAVUZ ORAN

Hiç yorum yok: