8 Ekim 2011 Cumartesi

YAŞASIN OKULUMUZ : ÖĞRETMENLERİMİZDEN

Fizik öğretmenim Bahattin Örnekol


1962-1963 ders yılında 6 fen b son sınıfta okurken fizik dersimize çok değerli bir fizik hocası geliyordu. Sorbon Üniversitesi mezunu Bahattin Örnekol. Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde görev almış, fizik eğitiminin gelişmesinde katkıları olmuş, Haydarpaşa Lisesi (1945-1954) ve Ankara Koleji’nde müdürlük ve DP Sivas Milletvekilliği yapmış çok değerli bir fizikçimizdi.


Lisemizin faaliyete geçtiği yıl Almanya’dan bir vakıf tam teşekküllü fizik laboratuarı malzemelerini hibe olarak göndermişti. Malzemeler iki yıl boyunca sandıklar içinde tiyatro salonunun bir köşesinde bekledi. Basit birkaç deneyin dışında fizik öğretmenlerimiz bu malzemelere dokunmadılar. Bahattin hocamız malzemeleri bulduğunda çok sevindi. Üst kattaki en büyük oda fizik laboratuarı olarak tahsis edildi. Hocamız beni de kendisine asistan olarak seçti. Hocamızla beraber sandıkları açtık ve malzemeleri de teker teker dolaplara yerleştirdik. Daha sonra okuldaki tüm fizik hocalarını toplayıp malzemelerle nasıl deneyler yapılacağını büyük bir zevkle anlattı.


Lise sonda tüm fizik derslerimizi laboratuarda yaptık. Her konuyu deney yaparak öğreniyorduk. Çok iyi bir fizik eğitimi aldık. Lise sonda aldığım fizik bilgilerini her zaman kullanıyorum.


Ankara Cumhuriyet Lisesi’nin web sayfasına baktığımda şu anda bir fizik laboratuarının mevcut olmadığını üzülerek tespit ettim. Şimdi talebeler dershanelerde ve okullarında deneysiz fizik öğreniyorlar ve sadece test çözüyorlar. Laboratuarsız ve deneysiz fizik dersini kabul edemiyorum.


Öğrenimimizde bize büyük katkılar sağlayan Fizik öğretmenimiz Bahattin Örnekol’u da anmış ve tanıtmış oldum.


İlgili arkadaşlar hazırlanan ACL öğretmenleri listesine Bahattin Örnekol’u da dahil etsinler.


Sevgilerimle,

Mehmet Hamurkâroğlu - ACL 63





Hiç yorum yok: