9 Ekim 2011 Pazar

YAŞASIN OKULUMUZ : Saadet Ülgenalp ve Bir Anı

1970 yılında dil kursiyeri olarak Londra’da bulunuyordum. Sıla hasreti çektiğim bir anda, Londra Halkevi’nde her Cumartesi akşamı Türk’lerin toplandığını öğrendim. Bir hafta sonu ziyarete gittim. Türkiye Büyükelçiliği yanında Halkin sokaktaki iki katlı bina çok kalabalıktı. Londra’daki Türk öğrenciler çoğunluğu teşkil ediyorlardı. Aralarında Türk sempatizanı İngiliz’ler de vardı. Sohbetler ediliyor, değişik salonlarda Türk Müziği icra ediliyor,  Türk halk dansları öğretiliyordu. Birden şarkı söyleyen grup arasında tanıdık bir simayı gördüm. Ankara Cumhuriyet Lisesi kurucu müdiremiz rahmetli Saadet Ülgenalp karşımdaydı. O da beni görünce yerinden fırladı ve birbirimize sarıldık. Talebesi ile gurbette karşılaşmaktan dolayı yüzünde gülücükler açmıştı. Beni orada görmekten dolayı çok sevinmişti. Saadet Hanım da MEB tarafından dil kursiyeri olarak Londra’ya gönderilmiş. Her Cumartesi mutlaka Halkevi’ne gelmemi ısrarla istedi. Ben de hocamın isteğini mümkün olduğunca yerine getirdim. Saadet hanımın isteği ile beraber el ele folklor da öğrenmeye başlamıştık.

   

Saadet Göbelez Ülgenalp Bahçelievler Ortaokulu döneminde de müdiremizdi. Ankara Cumhuriyet Lisesi’nin kuruluşunda çok büyük gayretleri olmuştur. Ortaokul liseye dönüştürüldükten sonra 1959 – 1963 yıllarında ACL müdireliğini de yapmıştır.

Kendisi çok sosyal bir insandı. Geziler organize eder, hafta sonları okulda çay partileri tertipler, müzik gruplarını ve tanınmış kişileri konuşmacı olarak davet eder, biz talebelerinin iyi yetişmeleri için tüm imkânlarını kullanırdı. Tatlı sert bir mizacı vardı. Talebelerine daima sevecen yaklaşırdı.



Ankara Cumhuriyet Lisesi’nin kuruluşunun 50. yılını kutladığımız bu günlerde sevgili müdiremiz Saadet Göbelez Ülgenalp’ı sevgi ve rahmetle anıyorum. Bizlerin yetişmesinde çok büyük emeği vardır. Ankara- 06.10.2009



Mehmet Hamurkâroğlu - ACL 1963


Hiç yorum yok: