9 Ekim 2011 Pazar

ERMAN TOROĞLU İLE GEZİ ANILARI - 6

Zanzibar’dan dönüyoruz. Havaalanı kulübeden hallice. Ama X-Ray var. Geçtik içeri uçağı bekliyoruz. Hoca panikle yanıma geldi. Saatim. Saatim kayıp!. Bilinir, kıymetlidir hocanın saatleri. Dur dedim hoca. Panik yapma. Buluruz.

Gitim X-Ray’deki görevlilere. Dedim; hoca buradan geçerken unutmuş. Nerde saati? Yok! dediler. Eyvah.. Şimdi film kopacak. Hoca kükredi. 1,90 boyu ve iri cüssesi ile 1,45’lik kadının tepesine çıkarak Sen! dedi. Sen buradaydın. Sen aldın saati. Döndü bana “Bu karı aldı. saati. Sööle ona. Tercüme et” Döndüm kadına “Siz buradaymışsınız. X-Ray’den geçerken saati görmüş olmalısınız” Yok dedi kadın. Görmedim. Ben de hocaya aktardım. Hoca daha da hiddetlenerek “Söyle o karıya s.....mesin belasını. Çıkarsın bi tarafından o saati. Yoksa...” Hocam dur bi dakka. “Hanımefendi, beyefendi diyor ki; siz saati görmüş olmalısınız. Çok rica ediyor. Lütfen bulmasına yardım edin”



Kadın yok diyor başka bişi demiyor. Eyvah!. Polis de geldi. Uçağın kalkmasına sadece 15 dakika var. Polis diyor ki “Arzu ederseniz merkeze gelin, şikayetçi olun, ifadenizi alalım” E sonra? Bir sonra ki uçak haftaya. Onda da yer bulursak. Hocama bunu da tercüme ettim. Hocam “Bak bu polise de söyle. S.....mesin belasını. Arasın bu kadının üstünü. Saat onda. Çıkar lan karı!!!.” Hocam bi dakka bi müsaade. Tercüme edeyim…. Hay bin kunduz. N’apsam? Döndüm polise. Dedim “Saatin değeri 50.000 euro” Hoppaaa. Saatin değeri 50.000 euro deyince ortalık bir karıştı. Polis hepimizi çağırdı; “Buyurun ifadeye”



Bu arada herkes uçakta. Uçak da 20 kişilik pırpır. Pilot yanımızda; bana soruyor ilk ağızdan; Sizi bekliyoruz. N'apalım? Dedim, sanırım bu hafta buradayız. Ama yine de sordum Hocama. N’apalım Hocam?. Kal de kalalım. düşündü… S..tret i.neleri. Yürü gidelim.



Gideceğimize mi sevinelim, 50.000 euro’luk saate mi üzülelim bilemedim ama tek adımda atladım uçağa. Hocam uçak kalkar kalkmaz tuvalette bir elini yüzünü yıkadı. Geldi oturdu yanıma. Yüzüme bakmadan konuştu.



- Cem
- Efendim hocam
- Saat
- Eee?
- Cebimdeymiş…
- ???? !!!! %&/(/&% Neyse hocam 50.000 euro kurtuldu
- Yok be oğlum. Ne 50 bini. Bizim Yücel'le Eminönü’nden almıştım. 15 TL.

Cem Polatoğlu

Hiç yorum yok: