2 Ağustos 2011 Salı

YAZI DİZİSİ : OTOMOBİLLER (2)

Önceki yazımda;Ailemize uzun yıllar hizmet ettikten sonra,soluğu parçalanarak hurdacının raflarında alan 1952 Buick'ten bahsetmiştim,askerlik öncesinde olduğu gibi, dönüşümden sonra da bir müddet şahsi araba ihtiyacım olmadı.Çünkü;Çalıştığım firmanın sahipleri olan 3 kardeş de 8 Silindirli,Amerikan arabalarına aşırı düşkünlerdi.Şirket envanterinde,her zaman canavar gibi güçlü,atak,gösterişli en az 5-6 araba mevcuttu.Bunlardan istediğimi teklifsizce alır,okula gidiş gelişlerde kullanırdım.Sınıf arkadaşlarımdan çoğu bilirler,ben sabahları okulda ,sonraki saatlerde çalıştığım iş yerinde olurdum .O tarihlerde okula araba ile gidip gelen sayılı öğrencilerden biriydim,çok değişik marka arabalarla geldiğim okula; Hocalardan sadece Osman bey'in ismi kendisi ile özdeşleşen GOGO'suyla ve Muzaffer hoca (KOVBOY) da meşhur OPEL RECORT ile gelirlerdi.Osman hocanın arabası oldukça küçük ve hafifti,Hocamıza şaka olsun diye,birkaç arkadaş gogoyu elle kaldırıp okulun merdivenlerinden yukarı çıkartarak, bahçeden çıkış olmayan yolu olmayan bir yere bırakırdık.Arabasını bulduğunda en az bizler kadar kahkahalar atardı.Daha sonra arabasını, hep birlikte güle oynaya beraberce aldığımız yere bırakırdık.Onun bu şakacı kimliği ve bizlerle olan bağının halen devam etmesi bizi çok mutlu ediyor.O hiçbir zaman hocamız olmadı hep bizim arkadaşımızdı.


Osman bey'in GOGO su Hatırımda kaldığına göre bu aracın SW tipi de olabilir,en iyisini Osman Hoca bilir.Birebir aynısını bulmak isterdim,ancak; Bu resmi bile zor buldum. Kusuruma bakmasın

AHMET SITKI
Ankara Cumhuriyet Lisesi

Hiç yorum yok: