2 Ağustos 2011 Salı

YAZI DİZİSİ : OTOMOBİLLER (3)

Çok kısa ve küçük istisnalar hariç,okul dönemlerinde bile,aralıksız 41 yıl çalıştığım firmanın ilk iş yeri Büyük Sanayi Çarşısı 1.cadde üzerindeydi.Bu nedenle arabalar ve tamirciler arasında çok zamanım geçti sayılır.O devrin isimleri araba markalarına göre anılan birçok ustayı da tanımış oldum.FORD'cu CAFER,ŞEVROLE'ci YAHYA USTA,MERSEDES'çi SEYFULLAH USTA,PLEYMUT'çu LAZ MEHMET,OTOMATİK'çi ÖZKAN ve ÖZCAN DİNLER KARDEŞLER, yine otomatikçi SONSOY KARDEŞLER, AMERİKANCI BEYRUT'lu MEHMET,JEEP'çi YAŞAR USTA,VOSVOS'çu OSMAN ve daha niceleri bilgileriyle tecrübeleriyle haklı olarak ün yapmışlardı. Bütün bunlara paralel markalarına göre aradığınız tüm yedek parçaları büyük bir ciddiyetle temin eden,OTO HEYBELİ gibi,OTO HİSAR gibi parçacılar yanında,KAPORTACI SABRİ TATLIÇEŞME , RADYATÖRCÜ KAYA ve OTO ELEKTİRİKÇİ RİFAT USTA gibi yoktan var eden gerçek sanatkarlar vardı..Vakti ile her şeyi ile entegre bir yapıya sahip olan o cıvıl cıvıl sanayi çarşıları ,ne yazık ki, şu anda terk edilmiş ,hayalet çarşılar görünümünü almış..İşte en hareketli günlerini yaşayan bu kalabalık çarşılardaki riskli trafik içinde araba kullanma becerisinde '' master'' yaptım desem yalan olmaz.Birkaç yıl ehliyet olmadan kullandım.Ancak rahmetli babam buna şiddetle karşı çıktı,ben de 1968 de müracaat ederek ehliyet sahibi oldum.Bu olayın haftası dolmadan,askeri bir aracın darbesi ile kullandığım mercedesin sağ ön kapısı yanıma kadar geldi.Gerçi karşı taraf 8/8 kusurlu bulundu ama,üzüntüsü bana yetti. Ehliyetsiz olunca yakalanırım endişesi ile çok dikkatli oluyorsunuz,ancak ehliyet cebe girince psikolojik olarak rahatlıyor bazı detayları kaçırıyorsunuz.Bence bu sadece bir belgedir, çevrenizdekilere örnek olmak için daha dikkatli olunmalıdır.1978 yılında şirketin araç parkının büyümesiyle ben de sürücü belgesini (E) ye büyüttüm.O tarihlerden geçen seneye kadar ,her cins araba ile haftada 3000 Km den az olmayan Yurt içi servis turu yapıyordum. Çok şükür tek parça haline bu görevi sonlandırdım.Şu anda araba ile pazara gitmek bile gözümde büyüyor.Sizlere gençliğimizde en çok beğenilen arabaların resimlerinden bir demet sunuyorum

AHMET SITKI
Ankara Cumhuriyet Lisesi












Hiç yorum yok: